poniedziałek, 21 lipca 2014

Teremiski

Dzięki gościnie Uniwersytetu Powszechnego im. Jana Józefa Lipskiego w Teremiskach, wspólnie z stopklatkową ekipą Departamentu Teatru Forum spędziliśmy bardzo owocne, intensywne trzy dni pracując nad naszym własnym przedstawieniem Teatru Forum. Nasze przedstawienie dotyczy tematów ważnych dla części z nas - starających się godzić różne zobowiązania i szukać równowagi pomiędzy różnymi zaangażowaniami, odpowiedzi, co jest pasją, działaniem a co pracą i zarabianiem (to tak z mojej perspektywy). Dzięki niezwykłym talentom Martyny Markiewicz udało nam się przygotować na prawdę dużo: zarys scenariusza i głównej postaci.

Będąc w tym miejscu, nie mogłem nie skorzystać na odwołaniu się do jego twórców - dziękuję Danucie Kuroń za czas na wspaniałą dyskusję nad ideami związanymi z krytycznym podejściem do działań społecznych, w tym w szczególności tzw. trzeciego sektora i społeczeństwa obywatelskiego - do której punktem wyjścia był tekst Dlaczego Jacek Kuroń nie jest patronem NGOs który kiedyś Danuta napisała a ja przeczytałem i polecam.

Policzyłem że to były moje 5 lub 6 odwiedziny w Teremiskach od 2005 lub 6 roku, czuję mocną więź z tym miejscem i jego ideami. Polecam zatem: www.teremiski.edu.pl