wtorek, 16 września 2014

moje wiadro z lodem

Moja odpowiedź na ALS Ice Bucket Challenge - światową kampanię polegającą na oblewaniu się wiadrem wody z lodem w celu wsparcia osób chorych na stwardnienie rozsiane boczne. Akcja przybrała niespodziewanych rozmiarów, przyniosła wiele dobrego, została skrytykowana (m.in. za to że oblewanie się wodą w warunkach upałów to żadne wyzwanie, że marnowanie wody, że to nie pomaganie tylko lans, a lans panował na plotkarskich portalach) no ale to właśnie świadczy o potędze akcji. Zaczęły krążyć modyfikacje i mutacje - akcje wsparcia różnych inicjatyw po oblaniu się wodą (jakby na sucho nie można było, ale jeśli ma być spektakularnie - czemu nie?). Zostałem wywołany do tablicy, choć tego się obawiałem właśnie. Więc postanowiłem spełnić obowiązek, ale też skomentować. Co dla mnie ważne, poza deklaracją, wsparłem konkretnie Stowarzyszenie Dignitas Dolentium zajmujące się działaniem na rzecz osób z SLA. Możesz to zrobić - na mokro lub sucho.