środa, 10 września 2014

ważne książki

Zostałem poproszony o wymienienie 10 książek, takich przełomowych, najważniejszych, mających wpływ. Trudny wybór i poczucie, że to jednak mocno prywatna sfera, szczególnie że na mojej liście nie ma Hłaski, Bułhakowa, Mana czy Dostojewskiego. Mało tych książek, łatwiej było mi myśleć o osobach, która za nimi stoją.
  1. Antoine de Saint-Exupéry, Mały Książę, czyli takie prawdy o życiu na których się wychowałem (za nimi poszły antywojenne Nocny lot i Ziemia, planeta ludzi)
  2. Thich Nhat Hanh, Każdy krok niesie pokój, książka - dzwonek uważności, pozwalająca łapać równowagę, mistrz nad mistrzami
  3. Peter Matthiessen, Śnieżna pantera, moja pierwsza książka o Tybecie, buddyzmie...
  4. Tenzin Giaco, Etyka na nowe tysiąclecie, o bardzo prostych prawdach, jako wstęp do całej kolekcji zaawansowanych dzieł Jego Świątobliwości, ale czasem najprostsze jest najlepsze,
  5. Czesław Miłosz, Wiersze ostatnie, tak na prawdę jako symbol całego obszaru niezwykłej poezji a właściwie jakiegoś szczególnego pożegnania w wielu wymiarach, z szczególnymi podziękowaniami dla Krzysztofa Kamila za szóstkę z matury!
  6. Kinga & Chopin, Prowadził nas los, historia za którą podążałem o tym, że marzenia są możliwe
  7. Stephen R. Covey, Najpierw rzeczy najważniejszeksiążka której nie mogę skończyć czytać, najwyraźniej nie jest najważniejsza...
  8. Jim Sullivan, Boyfriend 101, praktyczny przewodnik o tym jak znaleźć miłość swojego życia - w moim przypadku zadziałał :-)
  9. Wojciech Tochman, Eli Eli, dzieło które trudno skomentować podobnie jak trudno przeczytać,
  10. Ostatnią książką jest jeszcze nie-napisana i nie wiadomo czy zostanie napisana, choć zapowiadana i oczekiwana przeze mnie, której zaczątki widziałem i słyszałem w opowieściach - Pamiętniki Bogusława.